Fejkolandia Wiki
Advertisement
SPKH LOGO 2k22 ORANGE-2.svg

A csatorna reklámidejét az R-Time értékesíti.

A csatorna hangja Deko-ként, valamint 2011-től 2014-ig Schmied Zoltán, 2014-től 2020-ig Agócs Judit volt,[1] jelenlegi csatornahangja Náray Erika, aki az M+, a Spektrum és a Super TV2 csatornahangja is volt régebben.

Története

Spektrum Home (2020).png

A csatornát a Filmmúzeum érdekeltségi köre indította el 2005. december 1-jén TV Deko néven.[2] 2006. szeptember 25-én a TV Deko adásideje 14-ről 16 órásra bővült. A délutáni műsorsávban az aktív műsorok (barkácsolásra, lakberendezésre, építkezésre, kézművességre fókuszáló tartalmak) kerülnek előtérbe, míg a késő esti műsorsávban a design-nal, építészettel és különböző művészetekkel foglalkozó filmek láthatóak a televízión.[3] A TV Deko 2006. május 29-én Csehországban és Szlovákiában is bekerült a UPC kábeltelevízió alapcsomagjába, így elérhetővé vált a két országban.[4] 2007 októberében a csatornát megvásárolta a Liberty Global Inc-hez tartozó Chellomedia,[5] és 2008. szeptember 26-án, eltávolítva a TV-t a névből, arculatot váltott.[6]

2010. július 5-én 24 órás sugárzásra váltott.[7]

2011. április 15-én a Dekót Spektrum Home-ra nevezték át.[8] 2020-ig használt logója a Spektruméhoz volt hasonló, csak a virágalak lila-kék helyett sárga-narancs, alatta (vagy mellette) a SPEKTRUM home felirat volt látható.

2016. augusztus 1-jén szélesvásznú adásra váltott, az év október 1-én új arculatot kapott.

2018. január 1-től 2021. január 31-ig a C8 megszűnte miatt a mindigTV kínálatában kódolatlanul fogható volt.

2018 óta a csatorna nem használ korhatárkarikát. Amíg magyar bejegyzésű volt, a 12-es és a 16-os karikákat használta. Ezidővel 2018. május 15-én bekerült először a DIGI műholdas csatornalistába, utána az év június 18-án ismét bekerült a DIGI kínálatába, kábeles előfizetőknek is (Sport2 HD és Spektrum HD csatornákkal).

2018. májusában 12 év után kivált a nemzetközi adásból és teljesen magyar üzemeltetésű lett.

2020. augusztus 1-től a csatorna új logót és arculatot kapott, ezzel 9 év után a sárga-narancs logó korszaka véget ért, és a logó átkerült a jobb felső sarokba.[9]

2021. február 1-jén a mindigTV-n elindult a Spektrum Home+, amely a főcsatorna helyét vette át, ide kerültek át az eddig a Spektrum Home-on sugárzott sportközvetítések azáltal, mivel a Sport TV rendelkezik olyan közvetítési jogokkal, amelyek a határozat értelmében országosan is közvetítendőek.[10] Az arculata ugyanaz, csak a logó és a reklámkezdő a különbség (ahol a logóanimáció visszafelé van).

Műsorkínálat

  • A királynő vendégségben
  • A Konyhafőnök
  • A szabás-varrás mesterei
  • A világ legkülönlegesebb otthonai
  • Az Év Hotele
  • Álomház
  • Bolhapiaci kincskeresők
  • Csak neked mondom
  • Dalfutár
  • DTK: Elviszlek magammal
  • El a ködös Albionból
  • Emlékműhely
  • Édes otthon
  • Gazdag ház, szegény ház
  • Green Team
  • Helló, tesó!
  • Kis terek, nagy ötletek
  • Lila füge
  • Luxusotthonok
  • Mediterrán otthonok
  • Melyik kutya való nekem?
  • Minden pénzt megér
  • Nagyratörő tervek
  • Profi a konyhámban
  • Piríts rám!
  • River Cottage Ausztrália
  • Tárcsázza Cesar Millant!
  • Tengerparti otthonok
  • Térnyerők
  • Térnyerők Extra

Érdekesség

Sportközvetítés a csatornán

  • A Spektrum Home 2018. október 4-én 20:45-től UEFA Európa Liga sportmérkőzést közvetített.[11][12] Ezáltal a Spektrum Home egy, a tematikájától jelentősen eltérő műsort sugárzott.

Jegyzetek

Szablon:Jegyzetek

Lijst van televisiekanalen in België
Nationwide networks
NPO 1 (2014-.n.v.).png NPO 2 (2014-.n.v.).png NPO 3 (2014-.n.v.).png RTL4 summer 2022.png RTL5 2022 white.png SBS6 white.svg RTL7 2022 white.png RTL8 white.png SBS9 white.svg
NPO 1 NPO 2 NPO 3 RTL 4 RTL 5 SBS 6 RTL 7 RTL 8 SBS 9
Speciality networks
Advertisement