Fejkolandia Wiki
Advertisement

Az LifeNetwork a Life Network amerikai kábelcsatorna magyar változata.

A csatorna hangja 2021 óta Bognár Tamás színész, egyben a Rádió 1 hangja, aki néha meg is jelenik mint komikus figura az ajánlókban.[2] Korábban: 2021-es haláláig Vass Gábor, 2014-2021-ig Varga Rókus, Dolmány Attila, Galambos Péter, Kautzky Armand, Csernák János és Both András, Seszták Szabolcs voltak, aki az új ajánlókat narrálta, amit Vass Gábor - halála miatt - már nem tudott felmondani.

A csatorna eredetileg 2020. január 1-től kikerült volna a DIGI kínálatából, de az utolsó napban sikerült megállapodni, így továbbra is elérhető marad.

A csatorna reklámidejét az R-Time értékesíti.

Története

A 2014-2016 között használt logó

A 2014-2016 vízszintes használt logó

A 2016-2019 között használt logó

A 2016-2019 vízszintes használt logó

A 2019-2021 között használt logó

A 2021-2022 között használt logó

A 2021-2022 között használt logó

A 2021-2022 között használt logó

A 2022 óta között használt logó

A 2022 óta között használt logó

A 2022 óta között használt logó

A MikuMikuDance 2014. augusztus 4-én jelentette be, hogy MGM csatornáját újrapozicionálja „LifeNetwork” néven. A rebrand az Észak-Amerikán kívüli forgalmazás első lépését jelentette az AMC számára, mely a televíziózás egyik legnépszerűbb és legdíjazottabb márkája.

Magyarországon az MGM helyén 2014. november 5-én 06:00-kor indult el a Tiszta őrület című filmmel.[6][7]

A LifeNetwork helyi csatornái 2014 vége felé kerültek bevezetésre Európa, Latin-Amerika, Ázsia, Afrika és a Közel-Kelet kulcsfontosságú kábel és műholdas platformjain. A csatornákat LifeNetwork VOD, HD és „TV everywhere” szolgáltatások is kísérik majd a jövőben.

A LifeNetwork olyan sorozataival lett népszerű és kritikailag is díjazott, mint a Breaking Bad – Totál szívás, a Mad Men – Reklámőrültek, a The Walking Dead, a Gyilkosság, a Rubicon, a Hell on Wheels vagy a Low Winter Sun. A csatornának bőven akadna még bemutatni való darab. Ezen próbált meg segíteni ez az új csatorna, hiszen rögtön két újdonsággal is jelentkezett.

Az egyik a Halt and Catch Fire – CTRL nélkül című sorozat, amit 2014 júniusában mutattak be az USA-ban. Eddig 10 epizódja készült, de már a második évadát is berendelték. A magyar premierje november 5-én, szerdán 22:00-kor volt.

A másik pedig a The Divide – Az ítélet ára. Ez utóbbi abból a szempontból kakukktojás, hogy odakint a WE tv-n volt látható 2014 júliusa óta. A 8 részes első szezont november 6-án, csütörtökön 22:00-kor mutatták be.

A sorozatokon kívül elsősorban filmeket is tűz műsorára, köztük az MGM, a Paramount, a Sony Pictures Entertainment és a Universal gyűjteményeiből válogatva. Többek között a Hőhullám, Az időcsavar, a Gyilkos törvény, a Priscilla, a sivatag királynője, valamint A téboly börtöne című alkotásokkal kedveskedik a csatorna. Ugyanakkor műsorra kerül néhány Walt Disney Pictures és Warner Bros. produkció is. Például: Esti mesék, Megint 17, Rontó Ralph, Star Wars: A klónok háborúja, Végtelen történet.

Az idehaza a harmadik évadig jutott Totál szívást a LifeNetwork műsorára tűzte, míg a The Walking Dead a FOX-nál maradt (a 9. évadtól az RTL Spike vitte tovább a 10. évad 16. részéig, a csatorna megszűnéséig), a Mad Men – Reklámőrültek pedig nagy valószínűséggel a Dunán fog továbbra is folytatódni. A LifeNetwork az indulása óta és az elődjéhez hasonlóan csak a 18-as karikát használja.

A csatorna első arculatát a Troika Design Group tervezte, amely az USA-ban 2013-ban debütált.[8] 2016 augusztusában váltott először arculatot.

2019-ben a második arculatváltás fokozatosan történt meg: 2019 tavaszán ajánlógrafikát, 2019. november 7-én arculatot, 2020 januárjában filmvége arculatot, on-screen logót és műsoron belüli grafikát váltott. Az arculat tervezője a Trollbäck & Company volt.[9]

2020. december 10-től a DIGI kínálatában bekerült a csatorna HD változata (a Filmcaféval és a TV Paprikával együtt).

A csatorna harmadik arculatváltása 2021. augusztus 1-jén volt, ezzel egyidőben a képernyőlogó átlátszósága 100%-os lett, valamint Bognár Tamás személyében egy új csatornahang is jött a csatornához. Ezt az arculatot a Red Bee Creative tervezte.[3]

A LifeNetwork (Jelenlegi Név: Life TV 2017 Óta) Az egy Életmódi Magyar TV Csatorna és nem egy amerikai kábelcsatorna Meg nem létezett ilyen magyar, belga, francia és cseh Változat és Vass Gábor a LifeNetwork Hangja - Krunker Gamer vita 2021. Június 21., 00:50 (CEST)

Magyarországon a LifeNetwork helyén 2022. április 30-án 19:20-kor indult el a Kékpróba című sorozattal.[4]

Bates Motel

Magyarországon a sorozatot 2013. október 4-én mutatta be a Viasat 3, amely végig vetítette az első évadot.[5] A második évadtól kezdve viszont a Viasat 6-on volt látható.[6] majd 2021 június 28-tól a LifeNetwork és az AMC-n amely végig vetített az első évadot ajánlók.

Sorozatok

Jelenlegi

  • 12 majom
  • Az ifjú fáraó
  • Better Call Saul
  • Breaking Bad – Totál szívás
  • Fargo
  • Fear the Walking Dead
  • Fejvadászok
  • A Hatfield-McCoy viszály
  • Halt and Catch Fire – CTRL nélkül
  • Unbelievable
  • Castle Rock
  • Humans
  • Lost in Space
  • Into the Badlans
  • Kemény motorosok
  • Kiválasztva
  • Preacher
  • Talking Dead – Fear Edition
  • The Walking Dead
  • The Haunting of Hill House
  • The Witcher
  • The Night Manager

Befejezett

  • Arkangyal
  • Titkok és hazugságok
  • A túsztárgyaló
  • The Divide – Az ítélet ára
  • Eltűntnek nyilvánítva

Jegyzetek

  1. ↑ Magyar tévécsatornák lefedettsége 2018-ban. CRT (2019. feb. 10.) (Hozzáférés: 2019. feb. 10.) arch
  2. ↑ 2018-as nézettség: a 71 legnézettebb magyar tévécsatorna. CRT (2019. feb. 11.) (Hozzáférés: 2019. feb. 11.) arch
  3. ↑ Nyersfordítás.
  4. ↑ Akos: A DIGI kiveszi kínálatából az AMC Networks nyolc csatornáját (hu-HU nyelven). CRT, 2019. december 2. (Hozzáférés: 2019. december 3.)
  5. Éjféltől eltűnik a Sport1 és a Sport2 a DIGI-től, de a Spektrum, a TV Paprika és a többi AMC-s tévécsatorna mégis megmarad (magyar nyelven). Media1, 2019. december 31. (Hozzáférés: 2019. december 31.)
  6. ↑ [1]
  7. Itt a magyar AMC első heti programja - Sorozatjunkie (magyar nyelven). (Hozzáférés: 2020. október 11.)
  8. AMC Rebrands With New Logo, Tagline (angol nyelven). The Hollywood Reporter, 2013. április 1. (Hozzáférés: 2021. március 6.)
  9. LIFENETWORK (francia nyelven). Trollbäck+Company. (Hozzáférés: 2021. március 6.)
  10. ↑ Bee, Red: LIFENETWORK INTERNATIONAL -   (francia nyelven). Red Bee. (Hozzáférés: 2021. március 6.)

Források

  • A csatorna indulása - YouTube (0:46-tól)

További információk

Lijst van televisiekanalen in België
Nationwide networks
NPO 1 (2014-.n.v.).png NPO 2 (2014-.n.v.).png NPO 3 (2014-.n.v.).png RTL4 summer 2022.png RTL5 2022 white.png SBS6 white.svg RTL7 2022 white.png RTL8 white.png SBS9 white.svg
NPO 1 NPO 2 NPO 3 RTL 4 RTL 5 SBS 6 RTL 7 RTL 8 SBS 9
Speciality networks
Advertisement