Fejkolandia Wiki
Advertisement

Az AMC Magyarország (American Movie Classics azaz ~Amerikai Mozi Klasszikusok)[2] az AMC amerikai kábelcsatorna magyar változata.

A csatorna hangja 2021-es haláláig Vass Gábor, az év január 18-31-ig átmeneti csatornahangja Bozsó Péter, a Spektrum csatornahangja volt, aki azokat az ajánlókat narrálta, amit Vass Gábor - halála miatt - már nem tudott felmondani. Jelenlegi hangja Balázs Olivér, a TV2-es The Voice – Magyarország hangja egykori versenyzője.

A csatorna eredetileg 2020. január 1-től kikerült volna a DIGI kínálatából,[3] de az utolsó napban sikerült megállapodni, így továbbra is elérhető marad.[4]

A csatorna reklámidejét az R-Time értékesíti.

Története

bélyegkép|A 2014-2016 között használt logó bélyegkép|A 2016-2020 között használt logó Az AMC Networks 2014. augusztus 4-én jelentette be, hogy MGM csatornáját újrapozicionálja „AMC” néven. A rebrand az Észak-Amerikán kívüli forgalmazás első lépését jelentette az AMC számára, mely a televíziózás egyik legnépszerűbb és legdíjazottabb márkája.

Magyarországon az MGM helyén 2014. november 5-én 06:00-kor indult el a Tiszta őrület című filmmel.[5][6]

Az AMC helyi csatornái 2014 vége felé kerültek bevezetésre Európa, Latin-Amerika, Ázsia, Afrika és a Közel-Kelet kulcsfontosságú kábel és műholdas platformjain. A csatornákat AMC VOD, HD és „TV everywhere” szolgáltatások is kísérik majd a jövőben.

Az AMC olyan sorozataival lett népszerű és kritikailag is díjazott, mint a Breaking Bad – Totál szívás, a Mad Men – Reklámőrültek, a The Walking Dead, a Gyilkosság, a Rubicon, a Hell on Wheels vagy a Low Winter Sun. A csatornának bőven akadna még bemutatni való darab. Ezen próbált meg segíteni ez az új csatorna, hiszen rögtön két újdonsággal is jelentkezett.

Az egyik a Halt and Catch Fire – CTRL nélkül című sorozat, amit 2014 júniusában mutattak be az USA-ban. Eddig 10 epizódja készült, de már a második évadát is berendelték. A magyar premierje november 5-én, szerdán 22:00-kor volt.

A másik pedig a The Divide – Az ítélet ára. Ez utóbbi abból a szempontból kakukktojás, hogy odakint a WE tv-n volt látható 2014 júliusa óta. A 8 részes első szezont november 6-án, csütörtökön 22:00-kor mutatták be.

A sorozatokon kívül elsősorban filmeket is tűz műsorára, köztük az MGM, a Paramount, a Sony Pictures Entertainment és a Universal gyűjteményeiből válogatva. Többek között a Hőhullám, Az időcsavar, a Gyilkos törvény, a Priscilla, a sivatag királynője, valamint A téboly börtöne című alkotásokkal kedveskedik a csatorna. Ugyanakkor műsorra kerül néhány Walt Disney Pictures és Warner Bros. produkció is. Például: Esti mesék, Megint 17, Rontó Ralph, Star Wars: A klónok háborúja, Végtelen történet.

Az idehaza a harmadik évadig jutott Totál szívást az AMC műsorára tűzte, míg a The Walking Dead a FOX-nál maradt (a 9. évadtól az RTL Spike vitte tovább a 10. évad 16. részéig, a csatorna megszűnéséig), a Mad Men – Reklámőrültek pedig nagy valószínűséggel a Dunán fog továbbra is folytatódni. Az AMC az indulása óta és az elődjéhez hasonlóan csak a 18-as karikát használja.

A csatorna első arculatát a Troika Design Group tervezte, amely az USA-ban 2013-ban debütált.[7] 2016 augusztusában váltott először arculatot.

2019-ben a második arculatváltás fokozatosan történt meg: 2019 tavaszán ajánlógrafikát, 2019. november 7-én arculatot, 2020 januárjában filmvége arculatot, on-screen logót és műsoron belüli grafikát váltott. Az arculat tervezője a Trollbäck & Company volt.[8]

2020. december 10-től a DIGI kínálatában bekerült a csatorna HD változata (a Filmcaféval és a TV Paprikával együtt).

2021. február 1-jén a csatorna megkapta a jelenlegi arculatot, melyet a Red Bee Creative tervezett, ezzel egyidőben a képernyőlogó átlátszósága 100%-os lett.[9]

Sorozatok

Jelenlegi

  • Fear the Walking Dead
  • Megszállottak viadala

Befejezett

Szablon:Hasáb eleje

  • 12 majom
  • Arkangyal
  • Az ifjú fáraó
  • Better Call Saul
  • Breaking Bad – Totál szívás
  • Eltűntnek nyilvánítva
  • Fargo
  • Fejvadászok
  • A Hatfield-McCoy viszály
  • Halt and Catch Fire – CTRL nélkül
  • Humans
  • Into the Badlans
  • Kemény motorosok
  • Kiválasztva
  • Preacher
  • Titkok és hazugságok
  • A túsztárgyaló
  • Talking Dead – Fear Edition
  • The Divide – Az ítélet ára
  • The Walking Dead
  • The Night Manager

Szablon:Hasáb vége

Jegyzetek

Szablon:Források

Források

További információk

Lijst van televisiekanalen in België
Nationwide networks
NPO 1 (2014-.n.v.).png NPO 2 (2014-.n.v.).png NPO 3 (2014-.n.v.).png RTL4 summer 2022.png RTL5 2022 white.png SBS6 white.svg RTL7 2022 white.png RTL8 white.png SBS9 white.svg
NPO 1 NPO 2 NPO 3 RTL 4 RTL 5 SBS 6 RTL 7 RTL 8 SBS 9
Speciality networks
  1. Szablon:CitWeb
  2. Nyersfordítás.
  3. [1]
Advertisement